خبر20

براساس قانون کنونی انتخابات، نامنویسی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری 22 فروردین 96 به مدت پنج روز، انتخابات شوراها از 30 اسفند 95 به مدت یک هفته و انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی از 8 اسفند به مدت 7 روز انجام می شود.
وی مهلت تبلیغات داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری را 20 روز و برای داوطلبان انتخابات شوراها و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی یک هفته اعلام کرد.
پورعلی مطلق همچنین درباره درخواست تغییر زمان نام نویسی داوطلبان انتخابات شوراها گفت: طبق قانون کنونی انتخابات ، مهلت نامنویسی این داوطلبان از آخرین روز اسفند 95 تا ششم فروردین 96 خواهد بود اما با توجه به همزمانی آن با تعطیلات نوروز برای اینکه بتوانیم بهترین فرصت را برای مجریان و داوطلبان داشته باشیم طرحی به منظور تغییر این زمان از جانب ستاد انتخابات کشور و مجلس شورای اسلامی تهیه و در کمیسیون های ذیربط تصویب شد.
وی افزود: منتظریم که این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح و تصویب شود و چون جدول زمانبندی طبق قانون انتخابات مصوب  مجلس تدوین شده است در خصوص تغییر زمان نامنویسی داوطلبان نیز باید مجلس آن را مصوب کند.
دبیرستاد انتخابات کشور گفت: با توجه به ادامه بررسی برنامه ششم توسعه در مجلس و نیز اولویت بررسی لایحه بودجه 96، این طرح پس از این دو لایحه در دستور کار مجلس قرار می گیرد که اگر مصوب شود مطمئنا اعمال می کنیم و زمان نامنویسی داوطلبان انتخابات شوراها را جلوتر خواهیم آورد.
پورعلی مطلق همچنین درباره زمان تشکیل هیئت های اجرایی انتخابات گفت: زمانبندی تشکیل و آغاز به کار هیئت های اجرایی متفاوت است همچنان که هیئت مرکزی اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور 11 اسفند 95 تشکیل می شود اما هیئت های اجرایی همین انتخابات در شهرستان ها و بخش ها 22 فروردین 96 تشکیل خواهد شد.
وی زمان تشکیل هیئت های اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را نیز 25 اسفند 95 اعلام کرد.
  • ۹۵/۱۰/۱۹
  • news

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی