خبر20

هلدینگ مالی صندوق بازنشستگی کشوری، به پرسش های بازنشستگان کشوری درباره خرید سهام بیمه ملت و شرایط و ضوابط مربوط به آن، پاسخ داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، با اعلام شرایط فروش بخشی از سهام بیمه ملت به بازنشستگان کشوری، پرسش های متنوعی در بین جامعه بازنشستگان مطرح شد که بر این اساس، هلدینگ مالی به عنوان متولی طرح، پاسخ تعدادی از پرسش های عمده مطرح شده را اعلام کرد. همچنین بازنشستگان کشوری می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر یا طرح سوالات خود در ساعات اداری با شماره تلفن های ۸۸۵۴۰۱۴۶ - ۸۸۵۴۰۱۴۷ - ۸۸۵۴۰۱۴۸ – ۸۸۵۴۰۱۴۹ تماس بگیرند.

هلدینگ مالی صندوق بازنشستگی کشوری، در پاسخ به این پرسش که «چرا اولویت، خرید سهام شرکت بیمه برای بازنشستگان بود» اعلام کرد: چون بیمه ها به عنوان کسب و کاری خدمت محور و به لحاظ ارایه خدماتی بیمه ای همواره مورد رجوع عموم مردم بوده و بخشی از سبد هزینه خانوار مربوط به هزینه های بیمه است، طبیعی است، در صورت مشارکت بازنشستگان محترم در سهام یک شرکت بیمه و اخذ خدمات مورد نیاز بیمه ای خود، خانواده و نزدیکان از این شرکت می تواند علاوه بر برخورداری بازنشسته سهامدار از خدمات و تخفیفات ویژه بیمه ای که اختصاصاً قابل ارایه به سهامداران خواهد بود، بازنشسته سهامدار از بابت دریافت این خدمات ارزان تر و ویژه به طور مستقیم در سود شرکت بیمه شریک بوده و از عواید مالی آن برخوردار شود.

همچنین در پاسخ به سوال «چرا در بین شرکت های بیمه های موجود شرکت بیمه ملت خریداری شد» تاکید کرده است: گزینه های زیادی برای خرید سهام و اختصاص به بازنشستگان توسط چندین تیم خبره مورد بررسی قرار گرفت، اما در نهایت بیمه ملت با توجه به سه معیار زیر انتخاب شد:
۱-با توجه به سوابق سهامداری صندوق، امکان ارائه خدمات مناسب تری به بازنشستگان محترم در این شرکت فراهم خواهد بود.
۲- ارزش قابل ملاحظه برای سرمایه گذاری بازنشستگان و قابلیت خرید و فروش سهم این شرکت از طریق بازار بورس فراهم است.
۳- امکان کنترل مدیریتی آن به منظور پیاده سازی طرح های خدمت محور به بازنشستگان از یک سو و داشتن ساختار مناسب برای انتقال تدریجی کل امور بیمه ای حداقل صندوق بازنشستگی کشوری به این شرکت امکان پذیر خواهد بود.

این هلدینگ با اشاره به این سوال که «سهام به چه قیمتی به بازنشستگان اختصاص می یابد» خاطرنشان کرده است: حدود ۱۲,۵درصد سهام بیمه ملت از شرکت کسب و کار سبا (زیر مجموعه بیمه ایران) به قیمت هر سهم ۲۰۲ تومان به صورت یکجا خریداری شد. شایان ذکر است خریداری این میزان سهم به صورت تدریجی و از فروشندگان خرد به دلیل صرف زمان طولانی به شدت موجب افزایش قیمت می شد، دلیل تفاوت اندک قیمت مذکور در روز معامله با قیمت خرده فروشی سهم در تابلو بورس، یکجا بودن سهم و بلوکی بودن آن بوده و به نظر می رسد این تفاوت اندک نیز تا زمان تخصیص سهم به بازنشستگان محترم کمتر شود.

همچنین در پاسخ سوال «ارزش واقعی قیمت هر سهم بیمه ملت چقدر است»، اعلام شده است: طبق ارزش گذاری سهام توسط مراجع رسمی بدلیل برخورداری بیمه ملت از ارزش روز و بالای دارایی، قیمت ذاتی این سهم به مراتب از ارزش معامله و روز سهام بالاتر است.

پرسش دیگر بازنشستگان درباره «منابع مالی اختصاص یافته و اقساط خرید سهام» است که در پاسخ، اینگونه بیان شده است: منابع لازم با مساعدت هیات مدیره و مدیرعامل صندوق به صورت قرض الحسنه برای بازنشستگان تخصیص یافته و اقساط سهام به صورت ۳۶ ماهه و بدون هیچگونه بهره ای دریافت می شود.

هلدینگ مالی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به پرسش «مقدار هر قسط چقدر خواهد بود» اعلام کرده است: با توجه به اینکه میانگین حقوق بازنشستگان حدود یک میلیون تومان است، مقرر شد که بر مبنای سقف ۲ درصد از متوسط حقوق سالیانه (معادل۲۰ هزار تومان) به عنوان حداکثر مبلغ کسر اقساط ماهانه محاسبه شود که برای همه افراد یکسان است. در واقع به هر بازنشسته درحدود ۷۲۰ هزار تومان برای سه سال وام بدون بهره، برای خرید این سهام اختصاص داده شده که ماهانه حدود ۲۰ هزار تومان به صورت مساوی و بدون افزایش تا سه سال از حقوق بازنشسته داوطلب کسر می شود.

درباره پرسش «مالکیت این سهام چگونه است» نیز تصریح شده است: سهام بلافاصله پس از دریافت کد سهامداری از سازمان بورس برای تک تک سهامداران به نام بازنشستگان محترم شده و به کد سهامدارای آنها منتقل می شود. ولی تا زمان اتمام اقساط این سهام طبق مقررات در وثیقه صندوق بازنشستگی باقی مانده، اما کلیه حقوق مالی سهام از جمله سود مجامع به حساب مستقیم بازنشستگان از طریق شرکت بیمه ملت همانند سایر سهامداران فعلی واریز می شود و صندوق در باره حقوق مالی آن هیچ دخالتی ندارد.

یکی دیگر از سوالات بازنشستگان به «سود شرکت بیمه ملت در سال های گذشته و چگونگی تقسیم آن» اشاره داشته که هلدینگ مالی در پاسخ به این پرسش، یادآور شده است: میانگین سود نقدی سالهای گذشته بیمه ملت ۲۰ تومان به ازای هر سهم بوده است این در حالی است که مقداری از افزایش سرمایه شرکت هم از ذخیره مازاد سود های تقسیم شده سالهای گذشته تامین و تعدادی سهام جایزه نیز علاوه بر سود های سالیانه به سهامداران تا کنون هدیه شده است

درباره «فرآیند ثبت نام سهام بیمه ملت» نیز اینگونه توضیح داده شده است: فرآیند ثبت نام از طریق سایت صندوق بازنشستگی کشوری از تاریخ ۱ دی ماه لغایت ۱۵ دی ماه ۹۵ آغاز و از دو طریق انجام می شود. اولین روش اینکه، لازم است فرم درخواست که در سایت صندوق و سامانه ثبت نام قرار داده شده توسط بازنشسته محترم یا هر یک از افراد خانواده البته با حضور شخص بازنشسته تکمیل و پس از چاپ و امضاء با "پست سفارشی" به آدرس تهران، خیابان مطهری، نبش چهارراه قائم مقام، ساختمان ۲۵۱، کدپستی ۱۵۸۶۸۱۸۸۱۱ به نام هلدینگ مالی صندوق بازنشستگی کشوری (گروه مدیریت ارزش سرمایه) ارسال شود.
دوم؛ با مراجعه به هریک از دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور و ارائه مشخصات فردی، فرم ثبت نام تکمیل شده و رسید توسط بازنشسته محترم دریافت می شود. فرم پس از ثبت نام توسط دفاتر پیشخوان برای هلدینگ مالی ارسال می شود. هزینه ثبت نام در دفاتر پیشخوان ۲۴۰۰ تومان است که در اولین قسط به بازنشسته محترم باز می گردد.
لازم به ذکر است، افرادی که توسط دفاتر پیشخوان دولت ثبت نام می کنند تنها هزینه تکمیل فرم را پرداخت کرده و هیچ گونه هزینه پستی از آن ها دریافت نمی شود. هزینه پستی فرم برای افرادی که شخصاً فرم را ارسال می کنند، برعهده شخص ارسال کننده است.

هلدینگ مالی صندوق در ادامه پاسخ به سوالات متداول بازنشستگان از جمله «آیا فقط بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری می توانند سهام را خریداری کنند» تاکید کرده است: خرید سهام فقط متعلق به بازنشستگان عضو صندوق بازنشستگی کشوری است و بازنشستگان سایر صندوق ها نمی توانند از این امکان بهره مند شوند.

همچنین پاسخ هلدینگ مالی به این پرسش که «آیا بازنشستگان فقط به نام خود می توانند سهام را خریداری کنند» مثبت است: سهام فقط به نام شخص بازنشسته خواهد بود.

هلدینگ مالی صندوق بازنشستگی کشوری همچنین تاکید کرده است: پاسخ پرسش های بازنشستگان را به صورت مستمر، به روز می کند.

منبع cspf

  • ۹۵/۱۰/۱۸
  • news

خرید سهام بیمه ملت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی