خبر20

اطلاعیه آموزش و پرورش تعطیلی مدارس 29 آبان 95

چهارشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۰۷ ب.ظ

وضعیت تعطیلی مدارس روز قبل از اربعین تارخ شنبه 29 آبان 95:

تعطیلی مدارس :همه مدارس شوش در روز شنبه 29 آبان 95 تعطیل است

مدیر آموزش‌و‌پرورش شوش از تعطیلی همه مدارس این شهرستان در روز شنبه، 29 آبان‌ماه با تصمیم فرماندار برای خدمات‌رسانی هرچه بهتر به زوار اربعین خبر داد.

مجتبی دیناروند ‌با اعلام این خبر اظهار کرد: به دلیل حجم بالای زائران اربعین که گویا امسال تعداد زوار بسیار بیشتر از سال‌های گذشته است، طی رایزنی‌ها با فرماندار قرار بر این شد که مدارس در روز شنبه، 29 آبان‌ماه تعطیل شوند که از هر نظر برای خدمات رسانی به زائران آماده باشیم و بتوانیم آن تعداد از زائرانی را که روز قبل از اربعین در شوش حضور پیدا می‌کنند، اسکان دهیم.

وی با بیان اینکه شهرستان شوش هرساله برای برگزاری مراسم اربعین پذیرای تعداد زیادی از زوار است و در روز اربعین نیز مراسم‌های بسیار گسترده‌ای در این شهرستان برگزار می‌شود، گفت: 40 باب از مدارس از امروز برای اسکان زائران آماده‌سازی خواهند شد، زیرا تعدادی از زائران روز قبل از اربعین از روستاها و شهرهای اطراف پیاده به سمت شوش حرکت می‌کنند تا در مراسم روز اربعین در حرم حضرت دانیال نبی(ع) شرکت کنند.

مدیر آموزش‌و‌پرورش شوش تصریح کرد: همچنین شوش مسیر تردد تعدادی از زائران اربعین از مرز چذابه است و با توجه به فعال بودن این مرز و عبور زائران، این تمهیدات اندیشیده شد تا از نظر خدمات‌رسانی به زوار مشکلی وجود نداشته باشد. روز سه شنبه در استان خوزستان مدارس  اهواز، کارون و باوی تعطیل شد و ساعت شروع به کار سایر ادارات و نهادها 9.30 دقیقه اعلام شد.

وضعیت تعطیلی مدارس ارومیه:آلودگی هوای ارومیه بدون تعطیلی مدارس:به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، در حالیکه این روزها وضعیت هوا در کلانشهرها در وضعیت ناسالم قرار دارد و بهبودی هم ندارد، مسئولین در تهران برای بهتر شدن وضعیت هوا و کاهش آلایندگی اقدام به تعطیل کردن مدارس کرده اند.شاید این کار تغییر چندانی در کاهش آلودگی هوا نداشته باشد و اساسا اشتباه باشد و باید برنامه ای مدون برای بهتر شدن این وضعیت داشته باشند ولی شهرهایی چون ارومیه، تبریز، اصفهان، اهواز، اراک و ... مدت هاست دچار این وضعیت هستند ولی هیچ موقع ایده مناسب و یا نامناسبی چون تعطیلی مدارس در آنها وجود ندارد

مدارس مهران در روز شنبه 29 آبان 95 تعطیل است:به گزارش تابناک ایلام ؛ مراد ناصری عصر چهارشنبه اظهار کرد: این تصمیم با توجه به حجم بالای تردد زائران اربعین حسینی در این شهر و آغاز موج بازگشت زائران به شهرهای مبدا اتخاذ شده است. وی افزود: از فضای این مدارس برای اسکان اضطراری زائران اربعین حسینی که از سفر عتبات عالیات برگشته اند در ایام پایانی هفته و 2 روز ابتدای هفته آینده استفاده خواهیم کرد. حجم بالای زائران ورودی و خروجی این روزها مهران را تبدیل به یک شهر با جمعیت چند صد هزار نفری کرده است و همه امکانات این شهرستان برای ارائه خدمات مطلوب به زائیران بسیج شده است. 

وضعیت تعطیلی مدارس اصفهان: دو شنبه مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: هوا به شکلی نیست که نیازی به تعطیلی مدارس و ادارات باشد و هیچ یک از مدارس، مراکز و ادارات تعطیل نخواهند بود. 

وضعیت تعطیلی مدارس تهران شنبه 29 آبان 95:در روز چهار شنبه 26 آبان 1395 کلیه آموزشگاه های استان تهران ابتدایی،متوسطه دوره اول و دوم به جز مناطق پردیس، رودهن، دماوند و فیروزکوه تعطیل اعلام شده بود. دبستان‌های تهران طی دو روز گذشته نیز تعطیل بود و امروز تمام مدارس استان تهران نیز به جز شهرهای رودهن، فیروزکوه، دماوند و پردیس، تعطیل است.

با توجه به تعطیلی 3 روزه اغلب مدارس و تعطیلی سراسری و متداول پنجشنبه و با عنایت به این نکته که یکشنبه 30 آبان نیز مصادف با اربعین امام‌حسین(ع) بوده و جزو تعطیلی‌های رسمی است، مهم‌ترین پرسش خانواده‌ها و دانش‌آموزان این است که تکلیف روز شنبه 29 آبان که روز بین‌التعطیلی محسوب می‌شود، چگونه خواهد بود؟

تعدادی از خانواده‌ها طی تماس با خبرگزاری عنوان کردند: در صورت اعلام تعطیلی رسمی این روز از سوی وزارت آموزش و پرورش، خانواده‌هایی که قصد انجام سفر و استفاده از تعطیلات چند روزه را دارند، قادر خواهند بود برنامه‌ریزی خود را به نحو مطلوب انجام دهند.

 بدون هیچ جانبداری از تعطیلی یا دایر بودن مدارس در روز شنبه، این موضوع را مدنظر دارد که وزارت آموزش و پرورش با اطلاع‌رسانی رسمی، خانواده‌ها را از بلاتکلیفی برهاند.

وزارت آموزش و پرورش می‌تواند قبل از گمانه‌زنی‌ها و اطلاع‌رسانی‌های غیر رسمی از سوی مراجع مختلف، به خصوص شبکه‌های اجتماعی که سبب سردرگمی خانواده‌ها می‌شود، تکلیف تعطیلی یا عدم تعطیلی روز شنبه را مشخص کند.

منبع:ایسنا/فارس/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی